lørdag den 3. december 2011

Min Jul...

Lille jule pige i vat fra år 1880.

Min jul er rigtig klassisk , normalt er rød ikke lige den farve jeg er mest vild med
i min bolig indretning , men en jul er jo ikke en rigtig jul uden nisser og julemænd ,
så rød har undtagelsesvis fået adgang til boligen i hele december.




Jeg elsker jul og har samlet på gammelt julepynt i mange år. 
 Især elsker jeg at pynte det med gammel pynt af papir og gammelt vat pynt.
I år er juletræet et  Cedertræ med klump , for det første
er det et meget smukt træ , enkelt og med en fin blå/grøn farve og så  kan det stå
i stuen og pynte i hele december uden at drysse , og vil efter jul blive plantet ud i haven.




Under træet står en gammel barne kane , hvor i der sidder en gammel nisse i selskab
med min far´s gamle bamse som han fik da han var 2 år gammel , så den kan i dag fejre
sin 72 års fødeseles dag .
Han er efterhånden blevet lappet og stoppet nogle gange men meget charmerende.
I armen holder bamsen et lille billed af min far , fra den gang har lige havde fået den.



2 gamle sprællemænd fra år 1939 har hvert år sin faste plads på en Krans af gran ,
på 2 gamle skodder bag sofaen.






Engle hører jo også julen til...Englevinger , stager med engle på og engle vat pynt.






Gammel julemand i papir og vat står fint ved siden af et lille mini juletræ
med masser af mini glas pynt.
Man sendte de små juletræer ud til soldaterne under 1. og 2. verdenskrig ,
når de ikke kunne komme hjem til jul.


En gammel top nisse fra min bedsteforældres hjem og min far´s eneste jule kalender ,
som blev taget frem hver eneste år hele hans barndom.


Og så er gamle sylte glas rigtig fine til at fylde nødder i  og til at dekorere med små
løg planter.



nu skal der jule hygges med familie og venner i hele december ...
En god jul ønskes til alle fra K&Co.

Alle foto: Bjørn Stiler - K&Co.

Kim&Bjørn , K&Co. Personlig boligindretning.
Vesterbrogade 177 , 1800 Frederiksberg C. Kbh.
Hjemmeside : www.k-co.dk

Ingen kommentarer: