onsdag den 18. marts 2015

Fransk indretning - boligindretning med tidløse objekter.


Ofte når nye kunder  kommer forbi butikken , siger de tit 
"Bare jeg kunne bo sådan", "men det passer ikke med de ting jeg har i forvejen"

Men nu behøver man jo heller ikke skifte hele sit hjem ud på engang bare fordi man godt kunne tænke sig at skifte stil i indretningen.

Bor man for eksempel meget moderne og godt kunne tænke 
sig f.eks. en gammel rå kommode , så kan det være fint med et gammelt råt træfad på det moderne spisebord for at skabe lidt sammenhæng mellem det gamle og nye , det behøver
ikke altid at være de store ting der skal ændres for at
lave lidt forandring i indretningen.

For en del år tilbage boede jeg selv med en noget "tungere" 
stil , mørke mahogni møbler og masser af "guld" og forelsket 
mig i en gammel 1800 tals hest i udståret træ med gammel farve og masser af patina.
Hesten passet på ingen måde ind i resten af indretningen , 
men jeg købte den alligevel og stillede den i mit køkken.
Den blev så starts skrudet til en helt anden indretning som jeg har i dag.

Jeg valgte så , da jeg flyttet ind i en ny lejlighed at tage skridtet fuldt ud , sælge alle mine gamle ting og starte på en frisk med udgangspunkt i min hest , som senere har fået selskab af endnu et par stykker.

Det har så været en "rejse" som stadig udvikler sig med små ændringer hen af vejen , men "Den nye Fransk indretning"
er for mig kommet for at blive , det er en stil som "føles" godt
i hjertet , og det er jo det ens egen bolig indretning skal.

Boligen er jo ens "helle" , et sted hvor man skal kunne koble af og ha det godt , så uanset mode tendenser , så skal man jo bare indrette sit hjem med hjertet. 

Så på mange måder blev den lille træ hest starten
på rigtig mange ting i mit liv , ny bolig stil ,
men også et helt nyt arbejdsliv ,
interessen for indretningen tog så meget over at jeg for 
over 10 år siden tog springet fuldt ud , afsluttet mit gamle arbejdsliv og startet boligbutikken
"K&Co. Fransk Antik & Industriel Vintage" .

K&Co. er en bolig butik kun med gamle og antikke ting ,
en blanding af det romantiske og rå i fint samspil.
Alt indkøbt med "Hjertet" og kun ting hvor kvaliteten
er i orden , ville aldrig købe noget jeg ikke selv kan stå indefor 
og gerne selv ville ha stående i min egen boligindretning.


















Foto & styling Bjørn Stiler - K&Co. www.k-co.dk

Billederne her er fra privat indretning og derfor ikke til salg ,
men i butikken "K&Co. Fransk Antik & Industriel Vintage"
har vi masser af tilsvarene ting til personlig bolig indretning
med masser af sjæl & patina.
Alt kan ses i butikken på Vesterbrogade 177. 
på Frederiksberg / København eller på vores hjemmeside
hvor der er masser af billeder , beskrivelser , mål og priser
på de forskellige varer.




Hjemmesiden findes både i en Dansk og Engelsk version ,
her er der også link til vores "Facebook" side , til 
"Instagram" og "Pinterest".
K&Co. : Kim & Bjørn  www.k-co.dk 

______________________________________________________________


K&Co.
Fransk Antik & Industriel Vintage.
Vesterbrogade 177.
1800 Frederiksberg C.
København.

www.k-co.dk

Ingen kommentarer: