fredag den 11. maj 2012

Passion , Sjæl & Detaljer...

For nylig læste jeg et uddrag på en anden blog hvor min kollega og ven Nina Hartmann     ( Vintage By Nina ) skrev om sin store passion for dekorative Vintage ting og boligindretning.
Og om "bare ikke kunne lade være" .

Link til artiklen med Nina Hartmann :
http://vintageinteriorblogs.blogspot.com/2012/04/nina-om-vintageshopping.html

Jeg har stor respekt og synes Nina er rigtig dygtig og hun har skabt sin helt egen super fine
"Vintage by Nina" stil.

Jeg er helt enig med Nina og har det helt på samme måde , det er en Passion
og mit job er heller ikke "bare" en forretning , det er en forkærlighed  for bolig
indretning og for alle disse gamle skønne gamle ting med sjæl og patina.


Hvis man "bare" var forretningsmand , ja så solgte man nye "kopi" varer  , langt
bedre fortjenste og nemt , man ringer bare og bestiller flere varer når der er udsolgt.

Men , NEJ det ville aldrig give den samme glæde for mig , så jeg vil forsat
følge mit "hjerte" og min passion for at finde Antikke og Vintage ting.



Vi har alle vores "egen" stil , gav man f.eks. Nina Hartmann og mig selv 10 helt
ens ting som vi skulle indrette med , så ville resultatet blive helt forskelligt og det
er jo det der er så skønt ,  at man med næsten samme stil og ting , kan lave sin helt egen
personlige indretning.



Jeg tænker i billeder og elsker små detaljer og stilleben i indretningen.
Det er detaljerne der skaber personlighed og hygge.
Når jeg ser en bolig repotage med helt moderne og  minimalistisk hjem ,
så tænker jeg , er det robotter uden følelser og fantasi der bor her ??
Hvor er sjælen og personligheden henne ?
NEJ , det går slet ikke for mig , jeg føler mig helt tom indeni , føler faktisk intet ,
NEJ , der skal sjæl og historie bag , masser af
små hyggelige detaljer og MASSER af  passion for gamle , sjov , fine og
hyggelige ting i bolig indretningen.


 Foto & styling : Bjørn Stiler - K&Co.

______________________________________________________________________________




Fransk Antik & Industriel Vintage
Vesterbrogade 177 , 1800 Frederiksberg C.
Hjemmeside : www.k-co.dk

Ingen kommentarer: